Vacances al Parc Nacional d’Aigüestortes

El Parc nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici  es troba en ple cor del Pirineu,situat al nord de Lleida, entre les comarques del Pallars Sobirà i l’Alta Ribagorça, es tracta de l’únic Parc Nacional de Catalunya, declarat com a tal l’any 1995.

Què fer amb nenes i nens?

• Visitar els llacs

En el parc trobem més de dos cents llacs, el més popular és l’Estany de Sant Maurici, al peu de la muntanya de Els Encantats. Podeu arribar des del poble d’Espot o bé caminant, o pujant amb un 4×4. Amb el 4×4 tens l’opció de pujar sol i baixar caminant, o l’opció de pujar i baixar, passen 4×4 cada hora fins les 19h. És un camí fàcil per fer amb les criatures, especialment la baixada. També poden pujar els gossos, que paguen igual que els nens.

Un cop estàs a l’estany pots fer una caminada fins el salt d’aigua de la Ratera, són uns 30 minuts caminant, en un camí molt fàcil, o pujar més amunt fins l’estany de la Ratera.

Nosaltres també vam fer l’excursió a l‘Estany Negre, vam fer l’opció de pujar en 4×4, una hora de camí, i després vam baixar caminant un desnivell de 1.000 metres, ho vam fer amb un nen de 4 anys. També hi ha l’opció de pujar i baixar en el 4×4, el cotxe t’espera una hora mentre visites l’Estany i la zona. Les sortides també són des d’Espot.

Com podeu veure les vistes són impressionants, val la pena anar-hi. El 4×4 et deixa al costat mateix del Refugi Josep María Blanc, a 2350 m d’altitud, al costat del llac Tort de Peguera. D’aquí a l’Estany Negre són 10 minuts caminant.

La baixada cap Espot dura unes 3 hores, amb un desnivell d’uns 1.000 metres. Ara, el paisatge és impresionant.

• Llac de la Torrassa

A pocs quilometre d’Espot trobam el Llac de la Torrassa on hi ha una sèrie d’activitats com anar en canoa o kaiac, fer Paddel Surf, o pujar a uns inflables que es troben dins del llac. A més, hi ha un petit bar per prendre alguna cosa i descansar.

• Museu de les Papallones a la Vall de Cardós

Una de les tardes que ens va fer núvol i de fet a la nit va ploure, vam anar al Museu de les Papallones a Ribera de Cardós, en el qual podem veure més de 25.000 exemplars de papallones. Pels matins fan sortides interpretatives al camp per veure papallones i insectes. En el museu vam poder veure la papallona més gran del món i una papallona única descoberta a Andorra l’any 1994.

• Tabascan buscant el rastre de l’ossa bruna del Pirineu

A través d’Ocipirineus vam fer l’activitat de la Selva de l’Ossa Bruna del Pirineu, amb el nostre guía Ivan, vam buscar diferents rastres de la presència dels óssos dels Pirineus, vam aprendre el que menja en cada estació de l’any, quan es reprodueixen, i tot sobre la seva vida. A l’acabar vam fer un taller de petjades d’animals.

• Visita teatralitzada a Gerri de la Sal

Nosaltres vam fer la visita normal, que ja de per sí va ser molt interessant, però els dissabtes a les 12h del migdia fan una visita teatralitzada que té molt bona pinta.

Lexplotación de la font de sal, era el principal motor económico d’aquest municipi.  La visita és en el gran magatzem on s’emmatgatzemava i es tractava la sal.  Durant la visita aprens tot el procès d’extracció de la sal, a partir d’una font d’aigua salada,que era assecada pels diferents veïns de Gerri. Tot l’any es treballava per recol·lectar la sal, que es feia després de l’estiu, quan amb la calor s’evaporava l’aigua i quedava la sal dipositada a les eres, degudament parcel·lades. Però abans hi havia tota la fase preparatòria de la recol.lecta. Un cop recol.lectava anaven al magatzem on es pesava i cada veí rebía el seu salari.

Gemma

¡Hola! Soy Gemma, la creadora de "Trocitos de Vida". Madre de dos peques, médico y celíaca desde los 17 años, comparto experiencias sin gluten, recetas y mis aventuras en viajes. ¡Bienvenido a mi rincón creativo!